Aktywności zaplanowane we wniosku, są odpowiedzią na niską samoorganizacje społeczności migranckich w strukturach formalnych (prowadzenie np. podmiotów ekonomii społecznej) oraz brak wsparcia systemowego pracowników i pracowniczek instytucji publicznych w kontakcie z klientem cudzoziemskim oraz brak znajomości perspektywy migranckiej przez kluczowe osoby tworzące dokumenty strategiczne na poziomie regionalnym.
Prowadzone są cztery działania, w których procesowo, długofalowo i kompleksowo szkolić będziemy migrantów i migrantki w obszarach samorzecznicwa, asystentury, samoorganizacji i samopomocy. Łącznie planujemy przeprowadzenie 160 godzin warsztatów.
Głównymi efektami projektu będą: włączenie w projektowanie narzędzi systemowych, asystentura i współpraca z 15 instytucjami, otwarcie spółdzielni oraz samopomoc kobiet. W trakcie projektu zatrudnimy 3 migrantów/ki posiadające cechy liderskie, które będą współrealizowały projekt i zdobędą kompleksowe doświadczenie pracy w strukturze podmiotu ekonomii społecznej.
Łączna liczba odbiorców i odbiorczyń: 190 osób.
Działanie koordynujemy z biura w Toruniu. Czas realizacji projektu to listopad 2021 - sierpień 2023.
Koordynatorka projektu: Sylwia Żulewska ( sylwia.zulewska@emic.com.pl, tel: 796 130 965)
Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
Jednocześnie, informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres emic@emic.com.pl.
Informujemy, że nie są Państwo profilowani. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Administratorem podanych danych osobowych jest Fundację EMIC, ul. Jagodowa 37, 87-100 Toruń. Kontakt z nami emic@emic.com.pl. Więcej informacji o przetwarzaniu twoich danych osobowych przez nas i twoich uprawnieniach znajdziesz na stronie Polityki prywatności.
Wszystkie pola są obowiązkowe.