Nasze pierwsze doświadczenia związane z wielokulturowym środowiskiem szkolnym opieramy na współpracy ze Szkołą Podstawową im. 16. Pułku Ułanów Wielkopolskich w Grupie, w której to od blisko 15 lat uczą się uczniowie i uczennice w procedurze uchodźczej. Na podstawie wieloletnich wspólnych inicjatyw już w 2016 roku opracowaliśmy Szkolny System Integracji, który stanowi zestaw gotowych narzędzi oraz pomysłów do wykorzystania, podzielonych na etapy, zgodnie z chronologią roku szkolnego. Jest to propozycja, a nie obowiązkowa procedura, możliwa do wdrożenia w szkole. System można traktować całościowo, jako model, ale można także wykorzystywać jego poszczególne elementy w zależności od potrzeb placówki i istniejących w niej rozwiązań, np. w kontekście pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
Zachęcamy do zapoznania się z publikacją, która dostępna jest do pobrania:
Psychologiczne aspekty integracji w kontekście edukacyjnym
Materiał powstał w ramach projektu „Przyjazna szkoła – integracja i edukacja”, który Fundacja Emic realizuje w partnerstwie z NRC – Norwegian Refugee Council.
Jednocześnie, informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres emic@emic.com.pl.
Informujemy, że nie są Państwo profilowani. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Administratorem podanych danych osobowych jest Fundację EMIC, ul. Jagodowa 37, 87-100 Toruń. Kontakt z nami emic@emic.com.pl. Więcej informacji o przetwarzaniu twoich danych osobowych przez nas i twoich uprawnieniach znajdziesz na stronie Polityki prywatności.
Wszystkie pola są obowiązkowe.