emic@emic.com.plemic@emic.com.pl
  • PL
  • EN
  • UA
  • RU
Fundacja EMIC logo 225x100px
  • O nas
    • Realizowane projekty
      • Organizacja zajęć wyrównawczych dla dzieci i młodzieży
    • Zespół
    • Dokumenty i sprawozdania
      • Sprawozdania
      • Ogłoszenia o pracę!
    • Publikacje
    • Polityki i procedury w Fundacji Emic
    • Misja Fundacji
  • Szukam wsparcia
    • Grafik specjalistów
  • Zaangażuj się
    • Biznes
    • Edukacja
    • Wolontariat
    • Instytucje i urzędy
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Przekaż darowiznę
    • PL
    • EN
    • UA
    • RU
  • O nas
    • Realizowane projekty
    • Zespół
    • Dokumenty i sprawozdania
    • Publikacje
    • Polityki i procedury w Fundacji Emic
    • Misja Fundacji
  • Szukam wsparcia
    • Grafik specjalistów
  • Zaangażuj się
    • Biznes
    • Edukacja
    • Wolontariat
    • Instytucje i urzędy
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Przekaż darowiznę

Zarajestruj się, by otrzymać bezpłatnego e-booka.

Emic baner 600x200px 01

Zostaw nam swój e-mail, a dostaniesz od nas bezpłatnego e-booka: „Przyjazna firma. Zatrudnianie pracowników i pracowniczek z zagranicy”.

Wyrażam zgodę na otrzymanie na podany adres e-mail bezpłatnego e-booka i informacji o działaniach od Fundacji Emic.

Home Aktualności
Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia budd2

Przekaż swoje uwagi.

10/01/2024

Mechanizm przekazywania informacji zwrotnej i zgłaszania nieprawidłowości/skarg w Fundacji Emic.

Wprowadzenie 

Fundacja Emic jako pozarządowa organizacja w swojej codziennej pracy kieruje się wartościami takimi jak: apolityczność, uczciwość, rzetelność i profesjonalizm. 

Apolityczność oznacza dla nas nie mieszanie się w bieżące spory polityczne, nie angażowanie się w kampanie konkretnych partii politycznych, zachowanie neutralności również w odniesieniu do poglądów pracowników i pracownic organizacji (jeśli są zgodne z ustawą zasadniczą) oraz klientów i klientek organizacji. Uczciwość rozumiemy przede wszystkim jako wydatkowanie pozyskanych środków finansowych zgodnie z ich przeznaczeniem oraz zachowanie uczciwości w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej skierowanej do klientów i klientek oraz interesariuszy i interesariuszek organizacji.  Rzetelność i profesjonalizm to dla nas stawianie na jakość udzielanego wsparcia i jej stałe ulepszanie, działanie w długoterminowym interesie klientów i klientek, a także monitoring i ewaluacja działań programowych.   

Określone w statucie cele, organizacja realizuje w ramach dwóch głównych obszarów programowych: 

- udzielanie bezpośredniego wsparcia osobom z doświadczeniem migracji; 

- wsparcie społeczeństwa polskiego w integracji z osobami z doświadczeniem migracji.  

W związku z powyższym, jednym z ważniejszych zadań zarządu oraz zespołu merytorycznego organizacji jest pozyskiwanie informacji zwrotnej i skarg od naszych klientów i klientek oraz od osób w jakikolwiek sposób związanych z organizacją. Ma to na celu zarówno zapewnienie najwyższej jakości wsparcia udzielanego klientom i klientkom, jak i zapewnienie bezpieczeństwa oraz komfortu pracy zarządowi i całemu zespołowi organizacji. Jesteśmy otwarci zarówno na zgłaszane nieprawidłowości i skargi, ale też na podziękowania, pozytywne informacje zwrotne i drobne uwagi mogące usprawnić naszą codzienną pracę.  

Zarząd Fundacji Emic nie akceptuje i nie będzie akceptował przypadków łamania prawa, nadużyć, nierównego traktowania czy innych sytuacji niezgodnych z misją i polityką organizacji. Wszystkie tego typu sprawy będą szczegółowo rozpatrywane w odniesieniu do wszystkich pracowników i pracownic Fundacji Emic bez względu na miejsce pracy, zajmowane stanowisko lub formę zatrudnienia, współpracy. 

Słownik – definicje 

Informacja zwrotna – informacja przekazywana przez sygnalistę Fundacji Emic, może być pozytywna (np. podziękowania, gratulacje, uwagi) jak i negatywna (skarga, zgłoszenie nieprawidłowości, uwagi do otrzymanej usługi itp.) 

Zgłoszenie nieprawidłowości/skarga – formalna informacja wskazująca na niezadowolenie z jakieś czynności, pracy innej osoby w zakresie otrzymanej usługi /wsparcia, informacja o posiadaniu wiedzy na temat nieprawidłowości, nadużyć,  złamania prawa, itp. Otrzymanie takiej informacji wymaga podjęcia odpowiednich działań i poinformowania o podjętych krokach oraz ich rezultatach. 

Sygnalista – osoba lub podmiot, który w wyniku posiadanej wiedzy przekazuje  Fundacji Emic informację zwrotną, pozytywną lub negatywną, która następnie jest analizowana przez zarząd fundacji.  

Kto może przekazać informację zwrotną, zasygnalizować nieprawidłowość? 

Przekazać informację zwrotną lub zasygnalizować nieprawidłowość/zgłosić skargę może każda osoba, która w jakikolwiek sposób jest związana z Fundacją Emic, w tym przede wszystkim: 

  • odbiorcy udzielanego przez nas wsparcia - klienci i klientki zarówno z doświadczeniem migracji, jak i przedstawiciele społeczeństwa polskiego;
  • pracownicy i pracownice fundacji;
  • wolontariusze i wolontariuszki fundacji;
  • partnerzy i darczyńcy wspierający fundację;
  • przedstawiciele instytucji i urzędów współpracujących z fundacją;
  • inne osoby i podmioty, które posiadają wiedzę na temat działań fundacji.

Możliwości przekazania informacji zwrotnej, zgłoszenia nieprawidłowości Fundacji Emic: 

  1. Telefonicznie pod numerem: 575 342 755 
  2. Pisząc e-maila na adres: opinie@emic.com.pl
  3. Osobiście w biurach fundacji wrzucając informację do specjalnie przygotowanych skrzynek. 
  4. Formularz online  (tutaj)
  5. W przypadku braku możliwości zastosowania powyższych, przekazanie ustnej informacji członkowi zarządu Fundacji Emic. 

Sprawy związane z nadużyciami i przemocą na tle seksualnym oraz polityką ochrony dzieci mają dwa odrębne kanały informowania:  

- nr telefonu: 783 523 901 

- adres e-mail: skargi@emic.com.pl 

Ścieżka postępowania w przypadku zgłoszenia nieprawidłowości / skargi: 

  1. Przyjmowane są skargi składane anonimowo oraz pod imieniem i nazwiskiem.

  2. Dane kontaktowe osoby zgłaszającej nieprawidłowość / skargę traktowane są jako poufne, w szczególności wobec pracowników, których dotyczy informacja. Dane osobowe podlegają ochronie zgodnie z polityką ochrony danych osobowych w Fundacji Emic, a zgoda na przetwarzanie danych jest  elementem formularzy do przekazywania informacji zwrotnej.

  3. W zależności od charakteru zgłoszenia, każda sprawa otrzymuje określoną ścieżkę postępowania ustaloną każdorazowo przez zarząd fundacji.

  4. Wyróżniamy 4 rodzaje skarg/zgłoszeń nieprawidłowości: sprawy wrażliwe, sprawy programowe, sprawy finansowe oraz inne. Sprawy wrażliwe (np. sprawy o podłożu seksualnym, mobbing, itp.) traktowane są priorytetowo i rozpatrywane są bezzwłocznie po odebraniu zgłoszenia – w terminie do 5 dni roboczych. Pozostałe rodzaje spraw rozpatrywane są w ciągu 30 dni od odebrania zgłoszenia.

Wszczęcie postępowania wyjaśniającego 

Zarząd Fundacji Emic po zebraniu niezbędnych informacji i dowodów przez wyznaczonego członka zarządu, decyduje o wszczęciu / nie wszczynaniu śledztwa wewnętrznego. Priorytetem dla zarządu Fundacji Emic jest ochrona sygnalistów, polegająca przede wszystkim na zachowaniu ich anonimowości oraz ochrony przed osobami, których dotyczy zgłoszenie. Każde zgłoszenie będzie przedmiotem analizy zarządu, ale priorytetowo traktowane będą zgłoszenia dotyczące spraw wrażliwych. 

Wnioski końcowe 

Pracownicy i pracownice wobec których w ramach stwierdzono dopuszczenie się nadużyć i nieprawidłowości, będą podlegać postępowaniu wyjaśniającemu. W najcięższych przypadkach może być konieczne zastosowanie postępowania dyscyplinarnego, z uwzględnieniem natychmiastowego zwolnienia z pracy. 

Wolontariusze, wolontariuszki i inne osoby związane z organizacją w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości muszą liczyć się z niezwłocznym zakończeniem współpracy z Fundacją Emic.  

W sytuacjach podejrzenia popełnienia przestępstwa, sprawy będą zgłaszane do właściwych organów i instytucji.  

Jeśli w wyniku postepowania wewnętrznego nieprawidłowości wobec danej osoby nie zostaną potwierdzone, osoba zostanie oczyszczona z podejrzeń.  

Mogą zdarzyć się przypadki zgłaszania fałszywych podejrzeń z zamiarem celowego zaszkodzenia osobie będącej ich podmiotem. W takich sytuacjach, w przypadku sygnalisty związanej z Fundacją Emic, wszczęte zostanie postępowanie wyjaśniające, z możliwością wszczęcia postępowania dyscyplinarnego. W sytuacji, gdy sygnalistą  będzie osoba nie związana z organizacją, powtarzające się skargi od danej osoby nie będą przyjmowane. 

Osobami odpowiedzialnymi za proces składania skarg i sygnalizowania nieprawidłowości, w tym za kontakt z sygnalistą są wyznaczeni członkowie zarządu.  

Kontakt: olga.kuratnik@emic.com.pl, sylwia.antonowicz@emic.com.pl 

 

powrót...

Przeczytaj więcej

Regionalny Zespół Migrantów i Migrantek
➔
02/02/2022
― Aktualności
Zmiany w Bydgoszczy!
➔
08/05/2025
Dla szkół: wsparcie mentorki kulturowej
➔
05/02/2024

Bądź na bieżąco. Zapisz się do naszego newslettera!

Newsletter Go

Jednocześnie, informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres emic@emic.com.pl.

Informujemy, że nie są Państwo profilowani. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Administratorem podanych danych osobowych jest Fundację EMIC, ul. Jagodowa 37, 87-100 Toruń. Kontakt z nami emic@emic.com.pl. Więcej informacji o przetwarzaniu twoich danych osobowych przez nas i twoich uprawnieniach znajdziesz na stronie Polityki prywatności.

Wszystkie pola są obowiązkowe.

Fundacja Emic

Biuro w Toruniu
ul. Panny Marii 13/2
87-100 Toruń

nr konta: 91 1020 5011 0000 9502 0292 5972
tytuł przelewu: darowizna na działania statutowe

Strona powstała dzięki dotacji
Fundacji Stefana Batorego
Fundacja Stefana Batorego Wspiera nas Freshmail
Media i informacje
Katarzyna Margalska-Sędziak
katarzyna.margalska@emic.com.pl
+48 511 176 007

SOCIAL MEDIA:

7000 obserwujących 700 obserwujących 18 000 wyświetleń

Przeczytaj więcej

  • Statut Fundacji Emic
  • Polityka prywatności
  • Sprawozdania Fundacji Emic
  • Polityka ochrony dziecka
  • Zgłaszanie uwag
  • Regulamin dokonywania wpłat
  • Przekaż darowiznę

Copyright © 2025 | Mapa strony | Polityka prywatności i polityka cookies

Projekt i wdrożenie: Symbioza