emic@emic.com.plemic@emic.com.pl
  • PL
  • EN
  • UA
  • RU
Fundacja EMIC logo 225x100px
  • O nas
    • Realizowane projekty
      • Organizacja zajęć wyrównawczych dla dzieci i młodzieży
    • Zespół
    • Dokumenty i sprawozdania
      • Sprawozdania
      • Ogłoszenia o pracę!
    • Publikacje
    • Polityki i procedury w Fundacji Emic
    • Misja Fundacji
  • Szukam wsparcia
    • Grafik specjalistów
  • Zaangażuj się
    • Biznes
    • Edukacja
    • Wolontariat
    • Instytucje i urzędy
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Przekaż darowiznę
    • PL
    • EN
    • UA
    • RU
  • O nas
    • Realizowane projekty
    • Zespół
    • Dokumenty i sprawozdania
    • Publikacje
    • Polityki i procedury w Fundacji Emic
    • Misja Fundacji
  • Szukam wsparcia
    • Grafik specjalistów
  • Zaangażuj się
    • Biznes
    • Edukacja
    • Wolontariat
    • Instytucje i urzędy
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Przekaż darowiznę

Zarajestruj się, by otrzymać bezpłatnego e-booka.

Emic baner 600x200px 01

Zostaw nam swój e-mail, a dostaniesz od nas bezpłatnego e-booka: „Przyjazna firma. Zatrudnianie pracowników i pracowniczek z zagranicy”.

Wyrażam zgodę na otrzymanie na podany adres e-mail bezpłatnego e-booka i informacji o działaniach od Fundacji Emic.

Home Zaangażuj się Edukacja i informacje dla szkół
Projekt bez tytulu5 v8

Materiały edukacyjne

Fundacja Emic

Scenariusze zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz projektów uczniowskich i programu nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego powstały w ramach projektów:

  • Grupa wielokulturowa i Grupa wielokulturowa 2.0 dofinansowanych z grantu Ministerstwa Edukacji Narodowej w 2018 i 2019 roku

  • Grupa wciąż wielokulturowa finansowanego z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej w 2020 r. oraz projektu "Masz Prawo Wiedzieć!" współfinansowanego z Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji

  • Wielokulturowa Grupa Plus dofinansowanego z grantu Ministerstwa Edukacji i Nauki w 2021 roku.

Materiały te są efektem współpracy Eksperckiej Grupy Roboczej, która pracowała nad stworzeniem koncepcji scenariuszy oraz merytorycznym ich przygotowaniem.

W ramach projektu powstały materiały edukacyjne - scenariusze lekcji z następujących przedmiotów: język polski, historia, matematyka, fizyka, nauki społeczne, godzina do dyspozycji pedagoga, muzyka, doradztwo zawodowe, biologia, geografia, techniki. Projekty studenckie mające na celu integrację społeczności szkolnej. Dokładny zakres tematyczny scenariuszy został określony przez członków i członków Eksperckiej Grupy Roboczej. Wszystkie scenariusze lekcji odnoszą się do nowej podstawy programowej (ogólnych celów nauczania) I, II lub III etapu edukacyjnego.

Materiały edukacyjne udostępniamy na licencji CC: Creative Commons Attribution 4.0 Polskahttps: //creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl

Zachęcamy do pobierania bezpłatnych materiałów.

Scenariusze do pobrania:

 

Matariały edukacyjne

I etap edukacyjny klasy I-III:
Klasa I-III, zajęcia przyrodnicze: "Jak migrują ptaki?"
➔
Klasa I-IV, zajęcia pozalekcyjne: "W co lubimy się bawić? Poznajemy zabawy polskie i czeczeńskie"
➔
Klasa II-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Woda – jej migracje wokół nas i w naszym życiu"
➔
Klasa III-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Czy należy bać się spotkania z innymi"
➔
Klasa III-V, zajęcia pozalekcyjne: "Wśród rówieśników. Poznajemy zabawy integracyjne"
➔
Klasa III, scenariusz lekcji języka polskiego lub zajęć pozalekcyjnych: „Co łączy Asiunię z Warszawy i Tandżina z Erytrei?
➔
Klasa III, scenariusz na lekcję edukacji polonistyczno-społecznej: „Dlaczego Kunkush opuścił swój dom i stał się migrantem”
➔
Klasa I-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Podróż jednego jajka"
➔
Klasa I-VI. scenariusz zajęć z wychowawcą i zajęć pozalekcyjnych: „Czy można dobrze się bawić nie znając języka?"
➔
II etap edukacyjny klasy IV-VIII:
Klasa IV-VII, zajęcia pozalekcyjne: "Książki też potrafią migrować"
➔
Klasa I-IV, zajęcia pozalekcyjne: "W co lubimy się bawić? Poznajemy zabawy polskie i czeczeńskie"
➔
Klasa II-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Woda – jej migracje wokół nas i w naszym życiu"
➔
Klasa III-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Czy należy bać się spotkania z innymi"
➔
Klasa III-V, zajęcia pozalekcyjne: "Wśród rówieśników. Poznajemy zabawy integracyjne"
➔
Klasa I-IV, zajęcia pozalekcyjne: "Podróż jednego jajka"
➔
Klasa IV-V, zajęcia pozalekcyjne, z wychowawcą: „O słowach, które ranią i słowach, które dodają skrzydeł.”
➔
Klasa IV-V, scenariusz lekcji języka polskiego: „Wędrując poszukujemy. Ale kogo i czego? Współczesny człowiek w dużych i małych ojczyznach”
➔
Klasa IV-V, scenariusz zajęć z wychowawcą: "Przeprowadzki na wyciągnięcie ręki"
➔
Klasa IV-VI, scenariusz lekcji wiedza o społeczeństwie: „Czy inni mają podobne pragnienia i potrzeby do moich?”
➔
Klasa IV-VI, zajęcia pozalekcyjne: "Zespół zgrany i zintegrowany mamy!"
➔
Klasa IV, scenariusz lekcji biologii: "Szekla, szperk i słowianka, czyli ssaków podróże małe i duże"
➔
Klasa IV, scenariusz lekcji matematyki: „Pokonujemy odległość- dokonujemy obliczeń oraz rozmawiamy o wędrówkach”
➔
Klasa IV, scenariusz lekcji techniki: "Dlaczego migrujący plastik jest zagrożeniem dla Ziemi?"
➔
Klasa I-VI, scenariusz zajęć z wychowawcą i zajęć pozalekcyjnych: „Czy można dobrze się bawić nie znając języka?"
➔
Klasa IV-VIII, scenariusz lekcji biologii: "Szakal złocisty - migrant klimatyczny"
➔
Klasa V-VI, scenariusz lekcji historii: "Romowie-historia o ludzie wędrownym”
➔
Klasa VI, scenariusz lekcji języka polskiego i godziny wychowawczej: „Pierwsze kroki Saszy w polskiej szkole.”
➔
Klasa VI, scenariusz lekcji języka polskiego: "Co mają wspólnego uczucia z kolorem włosów?"
➔
Klasa VII-VIII, scenariusz lekcji geografii: "Analiza migracji Polek i Polaków na przestrzeni lat"
➔
Klasa VII-VIII, scenariusz lekcji doradztwa zawodowego: „Dlaczego około 18 milionów Polaków i Polek mieszka poza granicami kraju?”
➔
Klasa VII-VIII, scenariusz lekcji wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości: „Przedsiębiorczość społeczna migrantów i migrantek w Polsce.”
➔
Klasa VII-VIII, scenariusz lekcji języka polskiego: "Jak połączyć migrację Skawińskiego głównego bohatera „Latarnika” H. Sienkiewicza z kodowaniem?"
➔
Klasa VII, scenariusz lekcji muzyki: „Audycje muzyczne czy migracje muzyczne”- o muzyce na świecie czyli jakiej?”
➔
Klasa VII, scenariusz lekcji fizyki: "Jak szybko latają ptaki?"
➔
Klasa VII, scenariusz lekcji doradztwa zawodowego „Co ludzie robią dla pracy? Migracje zarobkowe i nie tylko”
➔
Klasa VII, scenariusz lekcji geografii: "Czy migracje mogą być skutkiem wykluczenia transportowego?"
➔
Klasa VII-VIII, scenariusz lekcji języka polskiego: „Litwo, ojczyzno moja! Czyli o paszporcie Adama Mickiewicza"
➔
Klasa VIII, scenariusz zajęć z wychowawcą: „Jak migruje nienawiść.”
➔
Klasa VIII, scenariusz lekcji wiedzy o społeczeństwie: „Od migranta do uchodźcy. Skąd czerpać wiarygodną wiedzę na temat migracji w Polsce?”
➔
Klasa VIII, scenariusz lekcji wiedzy o społeczeństwie: "Jak nas doświadczają, tak o nas mówią na YouTube"
➔
Klasa V-VIII, scenariusz lekcji języka polskiego: „Czy imiona migrują tak jak ludzie?”
➔
Klasa V-VIII, scenariusz lekcji języka polskiego: "Różni nas język, łączą nas słowa - o migracji słów"
➔
Projekty uczniowskie:
Projekt uczniowski: "Klasa z wizją"
➔
Projekt uczniowski: „Gdzie jesteś? Gdzie jesteście? Migracyjne losy mieszkańców naszej małej ojczyzny”
➔
Projekt uczniowski: „Moja mała wielokulturowa ojczyzna”
➔
Projekt uczniowski: „Pokaż mi swoją historię”
➔
Projekt uczniowski: „Jak stworzyć grę terenową o migracji przy użyciu nowoczesnej technologii”
➔
Projekt uczniowski: "Jak włączyć się do obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej"?
➔
Projekt uczniowski: "Nowy, ale znany"
➔
Projekt uczniowski: "T-shirt, spodnie, kurtka – czyli happening o migracji ubrań"
➔
Pogram nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego i języka edukacji szkolnej:
Język polski dla dzieci z doświadczeniem migracji
➔
Gry:
Scenariusz gry integracyjnej dla dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji
➔
Inne publikacje:
Przyjazna szkoła wielokulturowa
➔
Rekomendacje szkół opracowane w ramach seminarium dla szkół pt. Dziecko cudzoziemskie w polskiej szkole. Szanse, wyzwania, refleksje”.
➔
powrót...

Przeczytaj więcej

Nowe materiały edukacyjne
➔
15/11/2023
Badanie
➔
12/12/2023
Nowa strona Artykuł
➔
01/01/2025

Bądź na bieżąco. Zapisz się do naszego newslettera!

Newsletter Go

Jednocześnie, informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres emic@emic.com.pl.

Informujemy, że nie są Państwo profilowani. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Administratorem podanych danych osobowych jest Fundację EMIC, ul. Jagodowa 37, 87-100 Toruń. Kontakt z nami emic@emic.com.pl. Więcej informacji o przetwarzaniu twoich danych osobowych przez nas i twoich uprawnieniach znajdziesz na stronie Polityki prywatności.

Wszystkie pola są obowiązkowe.

Fundacja Emic

Biuro w Toruniu
ul. Panny Marii 13/2
87-100 Toruń

nr konta: 91 1020 5011 0000 9502 0292 5972
tytuł przelewu: darowizna na działania statutowe

Strona powstała dzięki dotacji
Fundacji Stefana Batorego
Fundacja Stefana Batorego Wspiera nas Freshmail
Media i informacje
Katarzyna Margalska-Sędziak
katarzyna.margalska@emic.com.pl
+48 511 176 007

SOCIAL MEDIA:

7000 obserwujących 700 obserwujących 18 000 wyświetleń

Przeczytaj więcej

  • Statut Fundacji Emic
  • Polityka prywatności
  • Sprawozdania Fundacji Emic
  • Polityka ochrony dziecka
  • Zgłaszanie uwag
  • Regulamin dokonywania wpłat
  • Przekaż darowiznę

Copyright © 2025 | Mapa strony | Polityka prywatności i polityka cookies

Projekt i wdrożenie: Symbioza